به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، حسین انتظامی با بیان تفاوت رسانههای بخش خصوصی و دولتی گفت: «فهرست رسانههای مشمول، قبلا توسط ادارهکل مطبوعات داخلی اعلام شده و عملا شامل رسانههای غیرخصوصی است؛ چه آنهایی که از بودجه عمومی اعم از کامل یا جزئی و یا مستقیم یا غیرمستقیم استفاده میکنند، و چه آنهایی که داراییهایشان یا امتیازشان از بیت المال است.»
وی در عین حال توضیح داد: «در جهت افزایش مشارکت در انتخابات که هدف اصلی همه ماست و همچنین رعایت اصول حرفهای یعنی نادیده نگرفتن مهمترین خبر کشور، اگر یک رسانه مشمول ماده ٦٨ مطالبی بصورت متوازن به نفع هر شش نامزد منتشر کند و یا اطلاع رسانی متوازن داشته باشد در فهرست تخلفات مطرح نمیشود. مهم این است که یک رسانه متعلق به بیتالمال در حد ابزار تبلیغاتی یک نامزد و یا ابزار تخریب سایر نامزدها فروکاسته نشود.»
معاون وزیر ارشاد همچنین تصریح کرد: «با توجه به آنکه اکثر نامزدها صرف نظر از نامزدی، دارای شخصیت حقوقی دیگری هستند، اطلاع رسانی از فعالیتهای روزمره و مرتبط با مسئولیت آنان، به شرط رعایت ارزش خبری و پرهیز از برجسته سازی غیر حرفهای، تبلیغ به حساب نمیآید.»
انتظامی با اشاره به اینکه «درج آگهی نامزدها با دریافت هزینه آن توسط این دسته از رسانهها هم ضوابط خاص خود را دارد» اضافه کرد: «برای دریافت گزارشهای مردمی از تخلفات احتمالی رسانههای مشمول، یک ایمیل اعلام خواهد شد چرا که سامانههای نظارتی مردمی اولا به کاهش هزینه نظارت و ثانیا جامعیت آن کمک میکند و درعین حال، امکان تبعیض سهوی یا عمدی را به صفر میرساند.»
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه «تمکین به قانون نشاندهنده توسعه یافتگی و در عین حال تضمین کننده سلامت و امنیت انتخابات است»، تاکید کرد: «خوشبختانه رسانههای کشور، رفتاری مسئولانه دارند، به ضوابط قانونی پایبندند و جلوهای از بلوغ سیاسی و حرفهای را به نمایش خواهند گذاشت.»یادآور میشود چند روز پیش، ادارهکل مطبوعات و خبرگزاریهای داخلی، فهرست مهمترین رسانههای دارای منع قانونی تبلیغات نامزدهای محترم انتخابات ریاست جمهوری را منتشر کرد که به جز 5 موسسه مطبوعاتی، نام 25 خبرگزاری و روزنامه در آن دیده میشد.
نظر شما